Saturday 6 August 2011

TheWhiteHouseBlogs2011August2



Firman Allah Taala: Dan Kami pecah-pecahkan mereka (kaum Yahudi itu) berpuak-puak (yang bertaburan di merata-rata) dunia ini. Di antara mereka ada yang soleh dan di antaranya juga yang tidak demikian. Dan kami uji mereka dengan nikmat pemberian yang baik-baik dan bala bencana yang buruk, supaya mereka kembali (bertaubat). (7:168) (God Almighty says in the Holy Quran: And We divided them (Jews) throughout the earth into nations. Of them some were righteous, and of them some were otherwise. And We tested them with good (times) and bad that perhaps they would return (to obedience)


PHOTO of the DAY  VIEW PHOTO GALLERIES


  • Waktu Pejabat 8/2/11 atau "Rakyat Amerika yang Menang Dalam Kompromi #Ini": Jason Furman Jawapan Soalan anda pada Twitter

    August 2nd Jason Furman Office Hours

    Semasa Waktu Pejabat White House, Timbalan Pengarah Utama Furman Jason Majlis Ekonomi Negara menjawab soalan hidup dari White House Twitter pengikut. August 2, 2011. (oleh Thomas Miller)
  • Presiden Obama: FAA Shutdown "Luka Washington penindasan terhadap Amerika"

  • Meletakkan Amerika Kembali Kerja: Ucapan Presiden Obama  pada Kompromi Hutang

    Read the Transcript  |  Download Video: mp4 (81MB) | mp3 (8MB)
    Petang ini, Kongres meluluskan kompromi untuk mengurangkan defisit dan menge-lakkan default yang akan musnah ekonomi. Bercakap dari Taman Rose itu, Presiden Obama mengucapkan terima kasih kepada rakyat Amerika untuk mencapai keluar kepada pegawai-pegawai mereka yang dipilih semasa perbahasan, dan menekankan bahawa kompromi ini menjamin lebih daripada $ 2 trilion dalam pengurangan defisit, dan akan memastikan kita hidup dalam kemampuan kita, sementara masih membuat pelaburan utama dalam perkara-perkara yang membawa kepada pekerjaan baru, seperti pendidikan dan penyelidikan.

    Yang Dipertua berkata bahawa ini adalah hanya langkah pertama, dan kedua-dua pihak perlu bekerjasama kepada pelan yang lebih besar untuk kesihatan jangka panjang ekonomi kita:

    Dan kerana anda tidak boleh menutup defisit dengan hanya menghabiskan potongan, kami akan memerlukan pendekatan yang seimbang di mana semuanya di atas meja. Ya, yang bermaksud membuat beberapa penyesuaian untuk melindungi program penjagaan kesihatan seperti Medicare supaya mereka berada di sana untuk generasi akan datang. Ia juga bermakna reformasi kod cukai supaya orang Amerika kaya dan syarikat-syarikat terbesar membayar saham saksama.

    Dan ia bermakna menghapuskan subsidi pembayar cukai kepada syarikat-syarikat minyak dan gas, dan kelemahan cukai yang membantu bilionair membayar kadar cukai yang lebih rendah daripada guru-guru dan jururawat.

    Saya telah berkata sebelum ini, saya akan berkata lagi: Kita tidak boleh kira-kira bajet di belakang orang-orang yang telah ditanggung beban terbesar kemelesetan ini. Kita tidak boleh membuat ia lebih sukar untuk anak-anak muda untuk pergi ke universiti, atau meminta warga tua untuk membayar lebih untuk penjagaan kesihatan, atau meminta ahli-ahli sains untuk memberi kepada penyelidikan perubatan menjanjikan kerana kita tidak dapat menutup tempat perlindungan cukai yang paling bernasib baik di kalangan kita . Semua orang akan mempunyai cip. Adil. Itu prinsip yang saya akan berjuang untuk semasa fasa seterusnya dalam proses ini.
  • The SBA 100

  • Membuat Ia Mudah untuk Pendatang Buka Syarikat di Amerika Syarikat

    Amerika Syarikat (AS) mempunyai sejarah yang panjang, kaya mengalu-alukan usahawan yang inovatif dan pekerja mahir ke negara kita. Lelaki dan wanita ini menjana ekonomi negara kita dengan mewujudkan pekerjaan, dan mempromosikan teknologi dan idea-idea yang baru. Hari ini, saya menyertai Setiausaha Homeland Security Janet Napolitano dan menggariskan satu siri dasar baru, operasi, dan jangkauan usaha-usaha yang akan membantu bahan api ekonomi negara dan merangsang pelaburan dengan membuat ia lebih mudah untuk pendatang tinggi-kemahiran untuk memulakan dan berkembang syarikat dan mewujudkan peluang pekerjaan di sini di Amerika Syarikat.

    Menggalakkan jenis memperkemas langkah-langkah yang USCIS adalah mengambil hari ini telah salah satu fokus utama Majlis Pekerjaan dan Daya Saing Presiden kerana mereka membantu memastikan bahawa Amerika boleh terus untuk keluar-berinovasi dan keluar bersaing dunia dalam ekonomi global.

    Sebagai sebahagian daripada usaha menyeluruh Pentadbiran untuk menarik dan mengekalkan usahawan tinggi kemahiran, USCIS hari ini mengumumkan bahawa ia akan:

    Menjelaskan bahawa usahawan pendatang boleh mendapatkan keutamaan-berasaskan pekerjaan kedua (EB-2) visa imigran jika mereka memenuhi syarat-syarat yang sedia ada, dan mungkin juga layak untuk Penepian Interested Negara di bawah EB-2 visa kategori pendatang jika mereka dapat menunjukkan bahawa perniagaan mereka usaha akan kepentingan Amerika Syarikat;

    Expand Perkhidmatan Premium Pemprosesan petisyen pendatang untuk eksekutif dan pengurus syarikat multinasional;

    Menjelaskan apabila pekerja-usahawan tunggal boleh mewujudkan hubungan majikan-pekerja yang sah bagi maksud-maksud yang layak untuk H-1B visa bukan imigran;

    Melaksanakan tambahan asas untuk menyelaraskan EB-5 proses yang berdasarkan secara langsung kepada maklum balas pihak berkepentingan;

    Pelancaran peluang penglibatan yang baru untuk mendapatkan input dan maklum balas tentang bagaimana untuk menangani keadaan yang unik usahawan, perniagaan dan syarikat-syarikat baru permulaan.

    Hari ini, saya juga melancarkan Perbualan dengan Pengarah, satu siri baru mesyuarat kumpulan kecil, saya akan tahan untuk membincangkan isu-isu imigresen yang penting kepada masyarakat di seluruh negara. Mesyuarat pertama akan memberi tumpuan kepada pembangunan ekonomi dan program EB-5 pelabur.

    Untuk maklumat lanjut mengenai USCIS dan program, sila layari www.uscis.gov atau mengikuti kami di Twitter (@ uscis), YouTube (/ uscis) dan USCIS blog Beacon. Untuk membaca Jabatan Keselamatan Dalam Negeri siaran akhbar, klik di sini.

    Ketahui lebih lanjut mengenai Inovasi, Startup Amerika, Ekonomi, Imigresen, Teknologi
  • Terbuka Kerajaan Untuk Menyelesaikan Masalah: Pejumpaan Juara-Juara Pergerakan Inovasi Terbuka



  • Office Hours 8/2/11 or "The American People Won In This #Compromise": Jason Furman Answers Your Questions on Twitter

    August 2nd Jason Furman Office Hours


    During White House Office Hours, Principal Deputy Director of the National Economic Council Jason Furman answers questions live from White House Twitter followers. August 2, 2011. (by Thomas Miller)
  • President Obama: FAA Shutdown a “Washington-Inflicted Wound on America”

  • Putting Americans Back to Work: President Obama Speaks on the Debt Compromise

    Read the Transcript  |  Download Video: mp4 (81MB) | mp3 (8MB)

    This afternoon, Congress approved a compromise to reduce the deficit and avert a default that would have devastated the economy. Speaking from the Rose Garden,  President Obama thanked the American people for reaching out to their elected officials during the debate, and stressed that this compromise guarantees more than $2 trillion in deficit reduction, and will ensure that as a nation we live within our means, while still making key investments in things that lead to new jobs, like education and research.

    The President noted that this is just the first step, and that both parties must work together on a larger plan for the long-term health of our economy:

    And since you can’t close the deficit with just spending cuts, we’ll need a balanced approach where everything is on the table.  Yes, that means making some adjustments to protect health care programs like Medicare so they’re there for future generations. It also means reforming our tax code so that the wealthiest Americans and biggest corporations pay their fair share. And it means getting rid of taxpayer subsidies to oil and gas companies, and tax loopholes that help billionaires pay a lower tax rate than teachers and nurses. 

    I’ve said it before; I will say it again: We can’t balance the budget on the backs of the very people who have borne the biggest brunt of this recession.  We can’t make it tougher for young people to go to college, or ask seniors to pay more for health care, or ask scientists to give up on promising medical research because we couldn’t close a tax shelter for the most fortunate among us.  Everyone is going to have to chip in.  It’s only fair.  That’s the principle I’ll be fighting for during the next phase of this process.   
  • The SBA 100


    What they all have in common is that they directly benefited from SBA help at a critical moment in their growth.  Some received great advice from our staff or our counselors. Many got SBA loans. Others won federal contracts.  Still others used unique programs like Small Business Investment Companies or the Small Business Innovation Research program.

    I’m looking forward to visiting my first SBA 100 business this week in Madison, Wisconsin: Full Compass, an audio/video and lighting equipment firm. Back in the early 80s, they received an SBA 7(a) loan to start building their business. Today, they have 180 employees, a new 80,000-square-foot facility, and $100 million in annual sales.

    Browse through the gallery of stories and – if you’re a small business owner – see how the SBA might be able to help you build, expand, and hire. If you know someone who wants to start a business, forward them the link to the SBA 100

    And keep in mind that this is just a small cross-section of the millions of small businesses we’ve helped in recent years. Now more than ever, the SBA stands ready to help all kinds of small businesses do what they do best: grow a business, create jobs, and drive our economy forward.

    Learn more about InnovationsStartup AmericaEconomy
  • Making It Easier for Immigrants to Start Companies in the United States

  • Open Government to Solve Problems: Meet Champions of the Open Innovation Movement


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Message: 1WORLDCommunity
JOIN theCLUB If U Think U 'Are the 18Group Of People!
The GOLDMINE 1WORLDCommunity Should Render Back the trusts to those to Whom  they Due: 
(@18 group of peoples) Poor People, Orphan, Single Mother, Single Father, Student, Low In come, Jobless, Disable, Patient, Old Citizen, Prisoner, BANKRUPTCY, Farmer, Fishermen, Rich People, 
All Races, All Country and All Government in the Whole WORLD.

theWORLD  for free!   NewWORLDPrinciple
Property Assets   "It's Not for Sale, It's Not for Bought, It's Free!
* House * Car * @Education/College/University * @ELETRICAL Goods * Air Con * PC
Laptops * Home Theatre * FURNITURE * Sofa * Bed Set * Sauna Bath* Kitchen Cabinet 
* Dining Table * Vacation * Holiday * Hotels * Haj * Air Flight * Insurance 
 (Hospital/Funeral/Death/Pension).

WORLD SOLUTION: * Poverty Killer *Recession Killer  * Global Peace 
Be the first!  JOIN 1WORLDCommunity ForYourCountry


Remember:
'U' Do not Ask Why 'U' Ask Why Not'